Moesgaard Museum

Moesgaard Museum

Hurtige reaktioner fra tilpas nørdede specialister

Moesgaard Museum viser fortiden frem, men er fremsynede, når det handler om brugen af IT.

I museets udstillinger er IT afgørende for at få vakt historien til live for øjnene af gæsterne, og på de interne linjer er museet en arbejdsplads med 350 medarbejdere, som er afhængige af en velfungerende IT-infrastruktur.

”IT er utroligt vigtigt for os. Det skal bare køre. Derfor har vi også valgt at have det hele on premise og drifte det selv, og vi bruger så Level 8 som tæt sparringspartner, når vi skal udvikle eller ændre noget i vores infrastruktur,” fortæller IT-administrator Mads Creutz Thomsen, som er i dialog med Level 8 på ugentlig basis.

”Vi er et meget dynamisk hus, så der er hele tiden nye projekter, vi har brug for hjælp til,” siger han.

Level 8s konsulenter er lige tilpas nørdede - de graver sig virkelig ned i det og finder gode løsninger, og de ekspederer opgaverne hurtigt.

Udtalelse
  • Mads Creutz Thomsen
  • IT-Administrator
  • Moesgaard Museum

Tilpas nørdede og hurtige

Derfor er hurtig respons og en evne til at løse opgaverne med en stor portion selvstændighed også afgørende for Mads Creutz Thomsen.

”Det vigtigste er, at vi får en god og smidig service i hverdagen, og det gør vi virkelig. De konsulenter, vi arbejder sammen med, er lige tilpas nørdede – de graver sig virkelig ned i det og finder gode løsninger, og de ekspederer opgaverne hurtigt. Vi har arbejdet sammen så længe, at de kender alle hjørner af huset, så de kommer også ind og løser opgaver, selvom jeg ikke er her,” fortæller Mads Creutz Thomsen.

 

Grundig og ærlig rådgivning

Moesgaard Museum har med Level 8’s hjælp etableret trådløst og kablet netværk samt firewalls. Alt sammen baseret på Cisco-produkter. Løsningen rækker helt til Odder og Samsø, hvor museet har eksterne afdelinger, der via VPN-tunneler deler IT-infrastruktur med ”hovedkontoret”. Level 8 sørger desuden for en proaktiv overvågning af Moesgaards løsning.

”Så hvis der er en switch, der får det dårligt, eller et interface, der er på vej til at løbe ud, er de hurtige til at reagere,” siger Mads Creutz Thomsen, som både sætter pris på grundigheden og ærligheden i Level 8’s rådgivning.

”Når jeg kommer med en idé, er de gode til at spille tilbage på det og forholde sig til, hvordan det vil fungere i forhold til sikkerheden. Vi er et hus, hvor mange mennesker går ind og ud, og det er eksempelvis vigtigt at vores interne og eksterne systemer holdes helt adskilt. Derfor har vi også med Level 8’s hjælp fået etableret logning,” siger han.

Ærligheden træder især frem i dialogen med Level 8’s salgsled, fortæller Morten Creutz Thomsen. ”Vi får nogle gode priser, og jeg synes samtidig, de er gode til at brainstorme på, hvad der er den bedste løsning for os. Hvad har vi egentlig behov for? Når vi har et midlertidigt behov, er det måske ikke nødvendigt at købe nyt, men bruge noget af det udstyr, vi allerede har på en anden måde? Det samme gælder i forhold til serviceaftaler, hvor vi har en god dialog om at tilpasse aftalerne til behovet og se på, om der er noget, vi med fordel kan spare væk,” fortæller han.