FIH Erhvervsbank

Hos FIH Erhvervsbank er der travlhed og konstant fokus på at holde det forretningskritiske netværk i luften. I IT-afdelingen er der samtidig en vis stolthed at spore.

Christian Boeberg, Head of FIH

– Vi har netop modtaget den årlige IT revision for 2011. Der var ingen anmærkninger, og det er også Level 8s fortjeneste, fortæller en begejstret Christian Boeberg, som er Head of IT Operations hos FIH Erhvervsbank.

I hovedsædet på Langelinie Allé lige overfor Oslofærgens kajplads i København arbejder virksomheden målrettet med sin IT og holder fokus på IT-sikkerhedsområdet. Hertil er Level 8 en aktiv medspiller, som via en 24×7 supportaftale sikrer, at erhvervsbankens netværk konstant er i luften. – Supportaftalen sikrer os hurtig action også ved akutte problemer. Vi har selv en netværksmand ansat, og Torben fra Level 8 er her i gennemsnit en gang om ugen for at assistere ham. Derudover har vi en remote aftale, fortæller IT-driftschefen.

Konsulenterne hos Level 8 er gode til at lytte efter vores behov og opstiller altid et reelt og fair beslutningsgrundlag. Og så er der høj kvalitet i leverancerne – også klokken fire om natten.

Udtalelse
  • Christian Boeberg
  • Head  of IT Operations
  • FIH Erhvervsbank

IT-sikkerheden er ekstremt vigtig for FIH Erhvervsbank. Af samme grund er der kun ganske få medarbejdere, der har lov til at ændre i netværket, ligesom tidspunktet for arbejder på netværket er afgørende. – Vi foretrækker at gennemføre tests og større implementeringer i weekenderne, hvor Level 8 typisk er med. De har også en fast plads, når vi tester vores beredskab, siger Christian Boeberg.

IT-driftschefen tøver ikke med at kendetegne Level 8 som ”jysk på den gode måde” og forklarer:

– Konsulenterne hos Level 8 udmærker sig ved en god og ordentlig optræden, og de agerer altid professionelt. De er forbløffende gode til at videndele og forstår at koordinere internt.

– De er gode til at lytte efter vores behov og opstiller altid et reelt og fair beslutningsgrundlag. Og så er der høj kvalitet i leverancerne – også klokken fire om natten, siger Christian Boeberg.

Det er dog ikke kun i rollen som 2. level support og problemknuser, at FIH Erhvervsbank benytter Level 8. Virksomheden har også fokus på overordnede tiltag hos erhvervsbanken.

– Level 8 er vores rådgiver på netværket. De påtager sig arkitektrollen og trækker os med op i den store helikopter. Her drejer det sig om rådgivning og forslag til nye tiltag, siger Christian Boeberg.

Om det fremtidige samarbejde, siger IT-driftschefen:

– Level 8 står super godt rustet til at følge FIH Erhvervsbank ind i fremtiden. De næste 12-24 måneder kigger vi nærmere på en masse spændende ting såsom: VDI, ”Bring-your-own-device”, trådløs udrulning, Citrix og identitetsstyring. Her er Level 8 en naturlig samarbejdspartner i alle de centrale processer.